Wednesday, August 16, 2006

Body (NRC) van 20d naar 150d

fin advertentieopbrengsten
uitgever BSL
lancering september 20.000 (doel 150.000)
doelgroep: vrouwen, moeders met jonge kinderen

PCM brengt blad voor wachtkamer
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 16 aug. Uitgeefconcern PCM, eigenaar van onder meer NRC Handelsblad, de Volkskrant en uitgeverij Meulenhoff, komt vanaf september met een nieuw gratis maandblad, genaamd Body.

Het blad zal worden verspreid in de wachtkamers van ziekenhuizen en huisartspraktijken, aanvankelijk in een oplage van 20.000 exemplaren. De bedoeling is dat de oplage uiteindelijk tot 150.000 exemplaren wordt opgevoerd. Het blad wordt uitgegeven door Bohn Stafleu van Loghum.

Volgens een woordvoerder van PCM wordt Body een blad over gezondheid dat vooral zal berichten over onderwerpen die interessant zijn voor vrouwen en moeders met jonge kinderen. „Dat is toch de groep die je het meest aantreft in de wachtkamer.”

Omdat in de wachtkamer nu vooral oude tijdschriften liggen, is PCM overtuigd van de potentie van het nieuwe blad, dat bekostigd zal worden uit de advertentieopbrengsten. „Dit is een gat in de markt”, aldus de woordvoerder van het concern.