Wednesday, August 16, 2006

Aan De Stegge en distributiekosten Boekhoorn's gratis krant

Van Telfort naar gratis PCM-krant

Ton aan de Stegge en Marcel Boekhoorn maakten van Telfort recht-door-zee met eenvoud als belangrijkste kenmerk een bedrijf van 1 miljard. Gaan ze samen de eerste gratis huis-aan-huis krant in Nederland bezorgen. (4.8.2006)

Planet Multimedia, uitgave van Planet Internet, haalt de langjarige relatie van beide heren naar voren bij een nadere beschouwing van het plan van Marcel Boekhoorn om, eventueel met Jort Kelder aan het roer, een gratis krant te gaan uitgeven.

Aan de Stegge was zes jaar algemeen directeur van Telfort, waar Boekhoorn een kleine drie jaar de meerderheid van de aandelen bezat. Samen verkochten ze Telfort aan KPN en werden multimiljonair.

Nu wil Boekhoorn een gratis huis-aan-huis krant van de grond trekken. En zo'n soort plan legde Theo Bouwman bij PCM in de koelkast. Aan de Stegge haalt het daar weer uit. En belt met Boekhoorn als hij terug is van vakantie.

Het hele verhaal valt of staat met de distributiekosten. Daar buigen beide heren zich over, nu nog apart.