Wednesday, November 03, 2010

Ricky Martin coming out

AMSTERDAM - Ricky Martin heeft gehuild als een kind nadat hij eindelijk de waarheid had verteld over zijn geaardheid. De 38-jarige zanger onthulde in maart dat hij homoseksueel is. "Ik voelde me zo bevrijd dat ik begon te huilen als een baby."

"Ik kon het niet meer verzwijgen, het was te pijnlijk", vertelde Martin dinsdag aan Oprah Winfrey. De belangrijkste reden voor zijn openbaring was zijn 2-jarige tweeling.

"Moet ik hen nou leren liegen?", vroeg de Puerto Ricaanse zanger zich af. Hij besloot van niet. "Het was tijd om de wereld de waarheid te vertellen."


Lange tijd bestond controverse rond de seksuele voorkeur van Ricky Martin. Hij kreeg jarenlang van mensen te horen dat het verkeerd was om van mannen te houden.

"Daardoor voelde ik me een slecht persoon", zei de zanger tegen Oprah. Na zijn coming-out voelt Marin zich als herboren. "Ik kan eindelijk zeggen dat ik van mezelf houd."