Monday, October 19, 2009

Hans van der Togt dronk tijdens opnames Rad van Fortuin

"Onder mijn presentatiedesk stond altijd een flink bel wodka-jus. Telkens als een kandidaat een zwengel aan het rad gaf, nam ik buiten het oog van de camera een slok. Dat was de enige manier om vrolijk te blijven", zegt de 61-jarige presentator in het vrouwenblad.

Volgens Van der Togt wisselden periodes van hard werken zich af met periodes van weken vrij.


"We namen twintig afleveringen in een week op. Daarna had ik drie weken vrij. Mijn vriend had de koffers gepakt als ik op vrijdag thuiskwam en dan vlogen we naar Mallorca. En daarvoor kreeg ik driehonderdduizend gulden per jaar."

Carrière

Na bijna tien jaar Rad van Fortuin kwam de carrière van Van der Togt abrupt ten einde. Daarna ging het lange tijd niet goed met hem. Zijn langdurige relatie liep op de klippen, hij dronk veel en was in die periode erg eenzaam.

Sinds het voorjaar is Van der Togt te zien bij Comedy Central.