,,Dit gaat niet door. Die e gaat er uit''. Eigenaar Martin Gravemaker zette de filmcrew maandagmiddag voor het blok. Het hele op te nemen reclamefilmpje draaide juist om de toegevoegde e op het bord Vis van Joop.
,,Vies van Joop. Dat zorgt voor een negatieve uitstraling. Dat wil ik niet'', zegt Gravemaker van vishandel Kras aan de Velserduinweg in IJmuiden. ,,Hier wist ik niets van af.''
De flimcrew uit Amsterdam had net alles opgesteld voor het draaien van het reclamespotje voor de Telefoongids. Maandagochtend waren de tijdelijk naamborden al opgehangen.
Na Martin zijn veto op Vies van Joop wordt koortsachtig overlegd door de filmcrew. ,,Heeft u het script niet gelezen'', vragen ze. ,,Daar staat het in.'' Martin: ,,Ik dacht dat het een tikfout was.'' Ze vragen of het 'creatieve team' hem mag proberen te overtuigen. Ze gaan naar binnen.
Niet veel later is de kou uit de lucht. Het filmen kan doorgaan. Joke Gravemaker: ,,Ze gaan de zaak anders in beeld brengen. Niet zo herkenbaar.''